søndag den 3. april 2011

Vi flytter!

K og jeg har talt sammen i ugevis.. nej månedsvis.. faktisk årevis, siden vi mødtes om hvor vi skal bo. Det er den værst tænkelige konstellation, når en Københavner, der ser sig selv mest som jyde, møder en jyde der allerhelst vil bo lige midt i København, og de to forelsker sig. Hvor faen skal vi bo??
Nu er jeg flyttet tilbage til Jylland, og vi bor nu 15 min kørsel fra min gamle folkeskole, og 30 min kørsel fra den nærmeste sushibar, kebabshop, seven-elleven, biograf eller café. Jeg dør langsomt. Jeg har bogstavligt talt problemer med at trække vejret, når den bus jeg engang tog til skole kører lige forbi min hoveddør. Jeg får tårer i øjnene, når mine venner på facebook skriver "kaffe snart?" indbyrdes til hinanden. Jeg vil hjem!
OG NU mine damer og herrer! Har K og jeg besluttet os for at flytte hele manegen til København igen! Jeg er så lykkelig for, at han er villig til at give det en chance i byen. Og jojo godt nok starter vi i yderkanten, og Vesterbro er udelukket, men Valby er ikke helt streget fra listen over steder vi kunne bo. Og Valby, det er altså så godt som midt i byen, selv for en indfødt. (Men i virkeligheden hedder det alt med en S-togsstation, så viften er lidt bredere)

Jeg håber K og jeg kan blive enige og at priserne pludselig falder markant, så vi kan få råd til at komme tilbage til den puls, der holder mit indre og ydre liv i gang. Mit kommende lækre lille barn skal vokse op med hele verdens muligheder i sin lille hånd, og jeg skal personligt sørge for, at han/hun får set rute 888, DSB og de jyske motorveje, så meget at mormor og morfar og alle de andre jyske rødder løber tør for slik og sodavand hurtigere end de kan nå at sige "hvad vil du da i København, når I nu skal have et lille barn? Børn har bedst af a vokse op på landet" - men mor har bedst af at bo i byen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar