mandag den 4. juli 2011

Mozart vs Roxette

for at få kloge børn skal man præge dem fra små. jo jo det står der i alle bøgerne. Ok, der står også i nogle andre bøger, at moderen skal spise broccoli og spinat dagen lang, men den tager vi en anden gang.

Her i huset har vi tænkt os at få usandsynligt kloge børn. Så derfor har vi fundet Mozarts samlede værker frem og spiller dem dagen lang. Det er pænt mange værker den mand har komponeret. Og vi har dem alle sammen. Og spiller dem alle sammen.
Smukke-barnet ligger i sin vugge og nynner med på musikstykker, som jeg ikke aner hvad hedder og ikke kan udtale, når jeg læser bag på cd'en. dermed skulle man måske tro, at jeg så nok ikke er så klog. Meen "stupid is what stupid does" siger Forrest Gump, og det er bestemt ikke dumt at spille Mozart musik hele dagen. Jeg siger jer; der falder sådan en fin ro over hele husets beboere og smukke-barnet ligger helt roligt og sover i stuen, mens de voksne fører lange dybe konversationer ved siden af hende. jep sådan har vi det hjemme ved os.

Når altså ikke jeg sidder med hørebøffer sat til computeren og ser gamle afsnit af sex and the city, mens jeg vugger liften med den ene hånd.
For selvom man gerne vil have kloge børn, så må jeg sgu nok indrømme at løbet er kørt for moderens vedkommende. Mozart er dejligt og fint og lækkert, men en gang imellem må han vige pladsen for Anne Linnet og Roxette og Kim Larsen, så mor kan danse stuen godt ind i 1990erne og skråle "Du er så smuk og deeejliiig" lige ind i de blå øjne der stirrer på mig fra legetæppet.
Så må tiden vise om jeg formår at udligne al den gode karma fra hr. Mozart før pigen selv lærer at vælge sine hverdagstoner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar