tirsdag den 9. august 2011

Happy august!

Så er forfatteren (det er mig) hjemme fra ferie. En uges ferien med min familie i sommerhus i Nordjylland, hvor vi hver dag har savnet gode gamle Tversted. Næste år er vi tilbage i Tversted! Tænk at en lille flække som Tversted i den grad kan repræsentere alt "Det Gode" i min optik. For mig er den årlige august-uge et højdepunkt og et vendepunkt. lidt som nytårsaften. Det er ren afslapning (kryds og tværs og intens læsning af Alt for Damerne og andre magasiner) og tradition (vi SKAL en tur til Skagen, en tur til Lønstrup, bade mindst en gang om dagen og selv blomsterne i vasen SKAL være Latyrus, købt hos manden i kørestolen, som vi plejer) og god mad i godt selskab. Men som nytårsaften er det også en markering af at noget nyt skal til at ske. Sommeren er ved at være slut, og det er tid til at vende tilbage til hverdagen. Den nye hverdag. for hvad skal efterårets fyldes ud med?

I al den tid jeg kan huske tilbage, har august været den tid, hvor noget nyt skulle til at begynde. nyt studie. nyt semester. ny klasse. nyt job. ny bolig. Ja endda ny kæreste/ikke-kæreste.
I år er det fortsat barsel der står på plakaten, men det betyder ikke, at der ikke er plads til noget nyt. Hvor skal vi f.eks. flytte hen? Hvad skal jeg vende tilbage til, når jeg ikke længere kan gemme mig bag barslens trygge tæpper? Det er i hvert fald helt sikkert at noget nyt skal ske snart. Jeg kan ikke fortsætte sådan her uden at jeg går i stykker. og det må ikke ske. selvfølgelig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar