søndag den 25. marts 2012

Hvornår bliver jeg en af dem?

Der findes mennesker, der altid har styr på alting. Sådan nogle der altid rejser med én lille taske, hvor alt er pakket sirligt ned med specielle poser til sko og til snavset tøj (jeg love-hater ordet 'snavset' -det lyder sgu da bare så sippet, altså) Sådan nogle der altid har lidt mønter i pungen, som de kan give til velgørenhed, når de banker på døren søndag formiddag (feks. som Kræftens Bekæmpelse gjorde det i dag. Dammit. Hvor meget forskning kan man købe for 6kr?) Sådan nogle der aldrig har fnuller i armhulen og huller i strømperne.
Der findes også folk som aldrig får snørebåndet i cykelhjulet, fugleklatter på tøjet og aldrig aldrig smider trusser på gulvet med makronsiden opad.

Sådan en person er jeg ikke.
Jeg er sådan én, der glemmer HELE sin håndtaske i S-toget. Sådan én som får vigtige papirer og nøgler til at forsvinde som dug for solen. Sådan én som efterlader sine fine dyre skindhandsker på kioskens tyggegummehylde. (men som ironisk nok stadig hænger på de sure vanter, jeg købte for 4 år siden i H&M). Og sådan én som ALTID formår at pakke alt ud af tasken og placere det rundt i hele cafeen, inden der er gået 20 minutter.
-og som nu har fået sin telefon stjålet. Eller har tabt den ud af tasken. Jeg er ikke helt sikker faktisk. Fact is jeg er telefonløs. Det er pissebesværligt og lidt ensomt. Hvordan ringer man f.eks. til forsikringsselskabet? Og hvordan kommunikerer man til veninden, at man bliver 15 minutter forsinket?
Kunne godt bruge en service på biblioteket, hvor man kunne låne en telefon. Bare for en dag eller to.

Tror nogle gange at Gud (eller universet, hvis det er lettere) lige skal minde mig om, at jeg ikke er i nærheden af at være tjekket endnu. Overhovedet. Ligegyldigt hvor meget jeg jonglerer med vuggestue, jobsøgning, aftensmad, babybad, baby-negleklip (hade hade hade) indkøb, oprydning og fanden og hans pumpestok (?!), er jeg stadig klumpe-dumpe-Karen fra folkeskolen, der: "er så glemsom og langsom at du en dag glemmer hovedet derhjemme" hahahahaha Citat klasselærer.

Eller også vil han bare minde mig om, at jeg da også kan klare denne lille udfordring? Easy, vi er kørende på kommunikationsfronten igen by the end of the week!

2 kommentarer:

  1. Det der "tjekket" lyder usandsynligt kedeligt...

    SvarSlet
  2. Synes du? jeg synes det lyder lidt befriende...

    SvarSlet