mandag den 12. december 2011

nytårsforsæt

Jeg synes det hele sejler lidt for tiden. jeg bruger al min tid på at få nogle gode vaner i hverdagen sammen med Englen. Sådan at vi kan få hverdagen til at hænge sammen. Men det er sgu lige til øllet, synes jeg. oprydning og madlavning til mig selv bliver hængende som en "i morgen bliver det bedre", og det er jo lidt opgivende, når nu det har været en af mine nytårsforsætter de sidste mange år. - At blive bedre til at lave mad. Blive bedre til at holde orden. Blive bedre til at komme til tiden. Og tro mig, jeg er faktisk også blevet bedre siden første gang, jeg havde det på listen over de ting, jeg ville tage mig sammen i i det nye år. Men det er jo ikke helt godt nok. Og slet ikke nu, hvor jeg jo skal være den voksne overfor Englen, og lære hende gode vaner.

Jeg må blive bedre. Men måske må jeg først finde ud af, hvorfor jeg er så dårlig til at rydde op og lave mad og komme til tiden... Hvad er det, jeg prioriterer først, fremfor de opgaver jeg virkelig gerne vil være god til? Det er jo nemt at sige, at jeg er sammen med min datter og mine venner - men de mennesker der har et ryddeligt hjem og spiser aftensmad hver aften og kommer til tiden, er jo også sammen med deres børn og venner. Det er vel ikke en uløselig opgave. Men hvordan gør man? Jeg tror det er noget der ligger i min identitet. At jeg i så mange år har været hende der aldrig kom til tiden, var langsom, og sagtens kunne leve af ostemadder morgen middag og aften. "hahaha hos Karen kan alting blive væk!"
Boheme er bare ikke cool mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar