torsdag den 15. december 2011

Så skal der ryddes op... når kaffen er drukket.

Nu sover baby.
Og her sidder jeg og ser gamle tv-serier fra 90erne. Jeg elsker de tv serier, hvor alle problemer løses med en god dyb snak, hvor begge parter får sagt præcis hvad de føler, og alle ender med at sige undskyld og tro på fremtiden lige inden titelmelodien spilles i langsom gengivelse. Mine problemer går bare ikke væk med en titelmelodi, og jeg glemmer at bruge min tid på at rydde op, og gøre rent, og købe julegaver, og vaske tøj, og søge job. Ja, jeg kan god se det. Det er nok lige der, hunden ligger begravet. Jeg vil meget hellere sidde med en kop kaffe og en ostemad og flygte fra det hele ind i nogle fiktive menneskers fjollede liv, end at tage fat om roden på mit eget.
Jeg vil ændre det. Nu. Jeg øver mig allerede i at rydde ting væk, når jeg har brugt dem, og vaske op med det samme. (Det i sig selv er jo en joke. Skal man øve sig i det?? Ja, jeg skal.) Jeg vil virkelig gerne have sådan et hjem, hvor man kan få uventet besøg uden at frygte, at der ligger et par trusser og griner et sted. Jeg vil også have et hjem, hvor folk kan komme forbi og forvente at blive inviteret til at spise med. Til et rigtigt måltid. Ikke rugbrødsmadder. Eller risengrød, som er det vildeste, jeg kan svinge mig op til for tiden (Jeg har vel nævnt, hvor glad jeg er for denne årstid)

For at gøre det nemmere for mig at holde orden, vil jeg smide ting ud. Jeg gemmer på en masse rod, som jeg flytter med mig rundt omkring, og det fylder op alle mulige steder, så der ikke er plads til alt det der faktisk er vigtigt. Men er der noget der er det?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar