tirsdag den 10. januar 2012

Den tunge mor

Mandler og rosiner... med lakridspulver! Se DET er det nye sort! For dælen det er godt! men her på madbloggen vil vi gerne advare mod at være for rundhåndet med lakridsen. Bare så I lige er opmærksom på det.

Nå, men det skulle jo ikke gå op i helseslik det hele (selvom jeg da godt lige i en parentes kan nævne, at jeg faktisk (stort set) har lavet varmt mad til Kaisa Elvira og undertegnede hver dag i 2012 so far)

Hvad har jeg så ellers lavet i 2012? Tjoo jeg har smækket mig selv ude (arg men!), smadret en lampe (...), ryddet op og gjort rent ca. halvtreds gange, tørret babybræk op og på en eller anden måde fået smurt hele lejligheden ind i et jævnt lag havregrød (?)- og ikke søgt et eneste job endnu. Jamen for fiplan! Jeg har overhovedet ikke tid til det jobsøgning! Og det er vel den værste undskyldning, for det bliver jo ikke bedre. Altså, jeg får jo ikke mere tid med tiden, vel? Så det er bare op på hesten og komme i gang, Karen!
Jeg gider jo virkelig ikke ud i dagpenge-helvedet igen lige om lidt. Jeg havde svoret, at jeg for alt i verden ikke ville tvinges til at deltage i hjernelamme kurser, tjekke ind på jobnet én gang om ugen, og gå til møder med "anden aktør" og fanden og hans whats his face!
Men her sidder jeg alligevel aften efter aften og propper lakridserede mandler og rosiner i hovedet, som om det var en konkurrence. Jeg tager computeren frem - tjekker facebook, mail, tv programmet, modemagasiner, gossip, facebook igen, læser blogs, blogger, inden jeg langt om længe sniger mig ind på en jobside. Og på det tidspunkt er jeg så træt, at jeg bliver enig med mig selv om, at det er bedre at kigge på det igen i morgen. Med friske øjne, du ved... jamen! Mette Frederiksen ville ikke være stolt af mig. Undskyld Mette!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar