tirsdag den 10. april 2012

Ud af sumpen...

Nå jaa, men så var jeg da heller ikke mere doven, end at jeg ikke orkede at skrive bare et lille bitte blogindlæg, inden jeg gik på påske"ferie" (ja definitionen af ferie er vel relativ, når man ikke har et fuldtidsarbejde at holde fri fra)

Men jeg må jo også indrømme, at dovenskaben blev blandet op med en god portion hjerte-schmertzen. Fandens osse. Sådan en dum lille telefon med beskeder fra en anden verden, slog alligevel benene væk under mig for en stund. Mere end jeg vil indrømme hvis nogen spørger. Det er noget pis, men vel også en del af de følelser, der må frem, for at jeg kan hele helt op igen, og maybe someday leve et liv tættest på lykken. For det er for dælen da lige der jeg gerne vil være!

Jeg er generelt ret godt tilfreds med mit liv som alenemor. Jeg er tryg i rollen, og stortrives som mor, og synes, jeg klarer det hele mindst lige så godt som alle andre. Men når morrollen er lagt til side for en stund, så sidder jeg alligevel med et smadret hjerte og en følelse af ikke at være elskelig nok. Det lyder måske lidt dramatisk, men ikke desto mindre så er det tanker i den dur(mol) der trænger sig på, når overskuddet er væk og dovenskab, chokolade og gamle sms'er tager over. Det er ynkeligt I know. Det er ubrugbart I know. Det er alt det, jeg IKKE vil eller kan tage ind i mit liv. Men det er der. Og nogle gange, som i sidste uge, fylder det bare det hele, og der er ikke andet at gøre end at sidde den over på bænken, og så komme ind i kampen igen, når den sorte sky er drevet over.

Jeg er tilbage på sporet nu (øh.. i kampen... tilbage i kampen - jeg må jo blive i samme terminologi, som jeg er begyndt på)
Men det er nu ikke en kamp. I dag har det for eksempel regnet! Er der noget bedre end regnvejr? Nej det tror jeg ikke. Slet ikke når hele påsken var solrig (i hvert fald, der hvor jeg var) Og Englen næsten ikke har feber mere, og jeg har søgt et job, og har flere på vej, og har næsten (!) købt en sofa på Lauritz.com. Jep! Jeg er klar til solsiden igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar