søndag den 5. februar 2012

Mere "forandring"

Jeg fortsætter lidt i samme dur (eller mol), for som jeg nævnte i går, så har jeg hovedet fuld af spørgsmålstegn, omkring hvad fremtiden bringer. Jeg tror, det er en øvelse i at være helt i nuet, og ikke forsøge at tyde, hvad der står derude i den mørke fremtid (mørk, fordi den er uvis.. du ved, tåget... mystisk.. argh det er da et godt malerisk sprog jeg har!)

Nå, men måske er det også en del af at blive voksen. Altså det med forandringer. Jeg tror for første gang, at jeg et øjeblik mærkede, at jeg faktisk var klar til at bo i et hus, med mand og børn. At jeg også gerne ville have hele pakken. Det ville jeg aldrig have indrømmet for få år siden, og faktisk nok heller ikke, mens det hele kom til mig (altså huset, manden og barnet) Ironisk nok, var det først lige inden "bruddet" (uuuh), at jeg tog mig selv i at føle mig voksen og glad for det. Helt uden at være fuld af distance og "årh hvad, jeg er slet ikke gammel nok til at købe bil (what stationcar!), bo i et HUS og købe brænde og autostol"- agtig.

Følelsen er der stadig. Følelsen af, at jeg er klar til at blive voksen. Ikke nødvendigvis på den borgerlige måde, men bare sådan på tage-ansvar-måden. Og det er nok meget godt, eftersom det er, hvad der behøves.
Måske er det der forandringen ligger gemt?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar